Strona główna

Twój koszyk

Strefa klienta

Potrzebujesz pomocy?

  • Infolinia 10:00 - 18:00 Pn - Pt
    Tel.: (34) 361 17 16
    Kom.: 603 70 10 80
  • Napisz:
Facebook Twitter
Gwarancja Bezpiecznych Zakupów

płatności

  • PayU - Bezpieczne płatności internetowe

Urazy szyi - jak im zapobiegać

poniedziałek, 2 maja 2011 poniedziałek, 2 maja 2011
Lepiej zapobiegać niż leczyć takie motto powinno towarzyszyć wszystkim fanom motocross jak i innych sportów ekstremalnych. Mimo bardzo zawansowanych technologii wykorzystywanych w ochraniaczach, butach, kaskach, buzerach, itp warto zastosować kilka ćwiczeń mających na celu zniwelowanie powstania ewentualnych urazów lub kontuzji.

Od samego początku naszego sportu, firmy motocrossowe tworzyły ochraniacze. Buty, rękawiczki, kaski oraz buzery stały się dzisiaj podstawowym wyposażeniem każdego jeżdżącego na crossówce. W kilku ostatnich latach, na scenę wszedł nowy wynalazek. Leatt Brace zaproponował "karkochron", który teraz jest już prawie tak normalnym widokiem jak buzery.

Każdy kto jeździł w motocrossie zaliczył kiedyś glebę. Ciebie w przyszłości też to na pewno czeka. Taki to już jest sport i koniec. Jeśli miałeś już mocny kontakt z ziemią, to wiesz co cię czeka następnego dnia. Plecy oraz szyja są bardzo mocno napięte i sprawiają wiele bólu. Jednym słowem czujesz się jakby potrącił cię SUV. Wszystko to przez bardzo kontuzjogenną budowę naszego karku.

Kręgosłup składa się z czterech podstawowych części: szyjnej, lędźwiowej, piersiowej oraz krzyżowej. Jeśli ktoś mówi, że uszkodził sobie C7 to chodzi mu o 7 kręg odcinka szyjnego. Zaczynając od góry, kręgosłup stopniowo staje się coraz cieńszy i węższy. Na odcinek szyjny składa się 7 kręgów. Pomimo wielu mięśni stabilizujących, szyja jest bardzo narażona na kontuzje, spowodowane działaniem nadmiernej siły w stosunku do tych normalnych, które na co dzień na nią oddziaływają. Kiedy tak się stanie, niektóre mięśnie mogą ulec naciągnięciu, co prowadzi do ich nadwyrężenia. O skręceniu możemy mówić kiedy na kręgosłup zadziałały siły, których nie był w stanie wytrzymać.

Za każdym razem kiedy masz wypadek przy dużej prędkości to twoje ciało narażone jest na bardzo poważne kontuzje. W momencie kiedy odcinek kręgosłupa szyjnego jest odpowiednio rozgrzany i rozciągnięty, możesz zredukować szanse na wszelkiego rodzaju nadwyrężenia, jednak na kręgosłup nadal będą działały siły ucisku. Może to doprowadzić do kompresyjnego złamania kręgosłupa, kiedy krąg nie wytrzyma obciążenia i ulegnie ukruszeniu lub ściśnięciu do wnętrza.

Prezentujemy materiał video gdzie znajdziecie kilka ćwiczeń rozciągających, które warto stosować podczas rozgrzewki przed treningiem. Warto poświęcić trochę czasu na odpowiednie przygotowanie się. W końcu lepiej zapobiegać niż leczyć.

 

źródło: mxtrainingblog, MotoX.com.pl

Wideo

Upper Body Stretching



Ambilion.pl
on Google+